Transport Network Master Plan (Myanmar)

  ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပ်မ္းမွ်ျခင္းတစ္ေန႔လွ်င္ လူဦးေရ (၃၀၀,၄၄၅) သည္ တစ္ၿမိဳ႕မွ တစ္ၿမိဳ႕သို႔ ခရီးသြားလာေနၾကၿပီး တစ္ေန႔လွ်င္ ကုန္တန္ခ်ိန္ (၂၄၆,၀၀၀) သည္ တစ္နယ္မွ တစ္နယ္သို႔ ပို႔ေဆာင္ ကုန္သြယ္ေနပါသည္။ ထိုသို႔ေန႔စဥ္ ခရီးသြားလာေနေသာ ခရီးသည္အားလံုး၏ ( ၇၉.၄% ) သည္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ဘတ္(စ္)ကား၊ ကိုယ္ပိုင္ကားတို႔ျဖင့္ သြားလာေနၾကၿပီး၊ မီးရထားျဖင့္ ( ၁၇.၃% )၊ သေဘၤာျဖင့္ (၁.၆%)၊ ေလယာဥ္ျဖင့္ ( ၁.၇% ) ခရီးသြားလာခဲ့ၾကပါသည္။


  ေအာက္ေဖာ္ျပပါ 2013 စာရင္းအရတိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္အလိုက္ ပ်မ္းမွ်ေန႔စဥ္ ခရီးသြားစာရင္းျဖစ္၍ 2015 ၊ 2020 ၊ 2030 ခရီးသြားစာရင္းကို ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းေဖာ္ျပထားပါသည္။


  ေအာက္ပံုမွာ 2013 ခုႏွစ္ ခရီးသည္ စုစုေပါင္းႏွင့္ သြားလာခဲ့သည့္ယာဥ္အမ်ိဳးအစားႏွင့္ 2030 တြင္ ျဖစ္လာႏိုင္ဖြယ္ ခရီးသည္ႏွင့္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။


  ထို႔အတူ(၂၀၁၃) ခုႏွစ္တြင္ တစ္ႏွစ္ပ်မ္းမွ်ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္မႈအားလံုး၏ (၉၀.၉ %) သည္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း ၊ (၇.၈ %) ကိုမီးရထားလမ္းျဖင့္လည္းေကာင္း ၊ (၁.၂ %) ကိုသေဘၤာလမ္းျဖင့္လည္းေကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနပါသည္။


  ေအာက္ေဖာ္ျပပါ စက္ဝိုင္းသည္ (၂၀၃၀) ခုႏွစ္တြင္ ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းထားသည္မွာ ကုန္စည္အားလံုး၏ (၉၃%) ကိုေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း ၊ (၅.၆ %) ကိုမီးရထားလမ္းျဖင့္ လည္းေကာင္း ၊ (၁.၅ %)ကိုသေဘၤာလမ္းျဖင့္ လည္းေကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနမည္ျဖစ္ပါသည္။



  ထို႔အတူ ယေန႔အခ်ိန္မွာ တစ္ေန႔လွ်င္ ပ်မ္းမွ်ကုန္တန္ခ်ိန္ (၂၄၆) သိန္းမွာ ကုန္ပစၥည္းအမ်ိဳးအစားအလိုက္ (၂၀၁၃) ခုႏွစ္တြင္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနေသာ စာရင္းဇယားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္။


  ထို႔အတူ ၂၀၁၅ ၊ ၂၀၂၀ ၊ ၂၀၃၀ တို႔တြင္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားသယ္ယူပို႔ေဆာင္လာႏိုင္မႈ အေျခအေနအလိုက္ ေအာက္ပါဇယားမ်ားျဖင့္ ခန္႔မွန္းထားရာတြင္ 2030 ခုႏွစ္အထိ ကုန္းလမ္းမွ (၈၇ %) ျဖင့္ သယ္ပို႔ေနရအံုးမည္ျဖစ္ပါသည္။

  2013 ခုႏွစ္ တိုင္းေဒသႀကီး ႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား အခ်ိဳ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ခဲ့သည့္ ကုန္မ်ား တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္တို႔၏ ကုန္သြယ္မႈစက္ဝိုင္း

2013 Freight Production by Region (in ton)
  ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ခရီးသည္မ်ားအဓိကသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနသည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ခရီးသည္မ်ားအဓိကသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနသည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ား


  ၂၀၃၀ ခုႏွစ္တြင္ ခရီးသည္မ်ားအဓိကသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနမည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းထားပါသည္။

၀၃၀ ခုႏွစ္တြင္ ခရီးသည္မ်ားအဓိကသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနမည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ား


  ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားအဓိကသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနသည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားမွာ ေအာက္ပါ အတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားအဓိကသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနသည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ား


  ၂၀၃၀ တြင္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ဖြယ္ရွိသည့္ ကုန္တင္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလမ္းေၾကာင္းမ်ားမွာ ေအာက္ပါ အတိုင္းျဖစ္သည္။


၂၀၃၀ တြင္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ဖြယ္ရွိသည့္ ကုန္တင္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလမ္းေၾကာင္းမ်ား

              ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရးက႑ႏွင့္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးက႑တို႔တြင္ ယခုေရာ  ေနာင္တြင္ပါ ( ၇၉.၄ %) ႏွင့္ ( ၈၇%) တို႔ျဖင့္ အဓိကအခန္းမွ တာဝန္ယူေနရမည္ျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းသည္ Phdဘြဲ႕ရDr (၉) ဦး၊ Master ဘြဲ႕ရ (၁၉၅) ဦး၊ BE , AGTI တို႔ႏွင့္ မလံုေလာက္ဘဲ ေနာင္(၇)ႏွစ္ အတြင္း Phdဘြဲ႕ရ (၃၀) ဦး၊ Master ဘြဲ႕ရ (၂၀၀) ဦးတို႔အထိ တိုးတက္လာရန္ H.R.D Program ခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္ေနပါသည္။

  ဌာနဝန္ထမ္းမ်ား Continuous Professional Development အတြက္ အပါတ္စဥ္ ဌာနႀကီးမွဴးအစည္းအေဝးအၿပီး ၾကာသပေတးေန႔ ညေနတိုင္း ရံုးခ်ဳပ္တြင္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပလ်က္ရွိရာ စိတ္ပါဝင္စားသူ မည္သူမဆို တက္ေရာက္ႏိုင္ပါသည္။

[အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ ျပည္ပပညာရွင္မ်ားႏွင့္ Detailed Analysis ျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ Master ဘြဲ႕အတြက္ Thesis ျပဳလုပ္မည့္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊ ဟိုတယ္ႏွင့္ စားေသာက္ဆိုင္လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ ခရီးသြား Agency မ်ား ကုန္သယ္ပို႔လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအတြက္ မ်ားစြာ အက်ိဳးရွိမည့္ အခ်က္အလက္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။]

မူရင္းလင့္ခ္ - https://www.facebook.com/notes/md-kyawlinn/transport-network-master-plan/278300499044504 

Post a Comment

0 Comments